7/05/2011

Cikgu Suraya Dan Malam Pertamanya (Part 1)

Setelah beberapa tahun berlalu dengan kisah adegan yang membelenggu dirinya, Cikgu Suraya memberanikan dirinya sekali lagi pulang ke kampung halaman.


Kampung halaman yang banyak mengisahkan kembali kenangan lama dengan anak muridnya yang bernama Amir. Amir bukanlah seorang pelajar yang jahat. Cuma dia seorang yang curious. Cikgu Suraya faham.


Setibanya dia, dan suaminya tiba di perkarangan rumah lama, banyak benda yang bermain di dalam kotak pemikirannya. Tapi, setiap kali memandang suaminya, dia menjadi terharu. Suaminyalah tempat dia bermanja, tempat dia menggaru dan tempat dia menggesel.



"Oh rumah...Oh pam basikal...Oh selipar jamban lama..." 


Mulutnya tak berhenti berkumat-kamit tentang apa yang dia ingat satu ketika dahulu ketika mereka masih lagi menetap di situ.


"Kalaulah aku dapat kembali ke masa dulu, aku mesti..."


"Yang! Buat apa tu! Lekas la, kata nak singgah kejap je..ni anak kita ni dah berbau. Saya rasa dia daah terberak dalam pampers la." kata suaminya. Dasar suami pemalas. Tukar pampers pun berkira.


"Abang ni kenapa bangang sangat. Tukar je la dulu pampers dia tu. Awak tu dah la penumpang, bukan driver pun. Choy." selamba Cikgu Suraya berkata sedemikian.


Tiba-tiba dia terdengar suara yang agak biasa memanggilnya


"Cikgu Suraya?? Cikgu Suraya!!!"


-bersambung-

No comments:

Post a Comment

Post a Comment