9/04/2012

Cikgu Suraya Dan Malam Pertamanya (Part 5)

"Bau apa ni ye. Mak Nab ada bau apa-apa tak? Bau macam...macam... kemenyan..." seloroh Cikgu Suraya

"Eh kau biar betul Sue, aku ni yang dah lama duduk kawasan sini tak pernah bau apa pun. Mungkin perasaan kau je kot" bantah Mak Nab

"Kalau perasaan, saya takde lah nak bau. Mak Nab ni pun saya tau lah tak berpelajaran tinggi, tapi kalau nak cakap tu biarlah make cents" balas Cikgu Suraya

"Aku cakap ni betul la. Mana ada bau apa-apa. Kau ni lebih la, macam orang tak masuk akal. Ke kau dah lama tak pekena suami kau tu. Meroyan eh? Hahaha gemuk." leluchon Mak Nab

"You don't say?" Cikgu Suraya cuba untuk meng'gag'kan Mak Nab, tapi disebabkan Mak Nab oldschool hard bi**h dia tak paham apa-apa pun

Sahaya itulah Cikgu Suraya menekan loceng rumah Sud

"Op op op op op, oppa gangnam style!!"

 Terkujat mereka berdua apabila mendengar loceng rumah Sud yang lain macam bunyinya. Dengan tak semena-mena Sud keluar sambil membuat gaya kuda kepang ala-ala PSY.

"Ammapaa! Cikgu Suraya!" jerit Sud apabila kaget melihat cikgu faveretnya di hadapan rumahnya tanpa sehelai benang pun... di mukanya.

"Sudinn! Alahai lama dah cikgu tak jumpa kamu. Kamu sihat?"

"Sihat cikgu. Eh meh la masuk rumah dulu. Mak bapak saya ada kat dalam bilik, main zynga poker"

"Oh yeke. Eh takpelah kita jumpa kat luar ni je. Saya ada benda nak cakap sikit. Pasal hal yang lepas..."

"Betul ke tak nak masuk? Saya boleh buatkan air halal yang sedap ni. Kot-kot cikgu penat sesangat ke, bolehlah rehat sejenak dua di cribs saya ni ha" sambil Sud menunjukkan rumah dua tingkat yang disewa ibu bapanya

"Betul takpe. Err Sud ingat lagi tak apa yang saya kata... malam tu?" kata Cikgu Suraya agak perlahan kepada Sud

"Malam yang mana satu ni, cikgu?" Sud konfius



-bersambung-

1 comment: